Sunday, May 4, 2014



Program Biasiswa Pengajian Siswazah di bawah Pembangunan Antarabangsa Projek Pengajian Siswazah
Universiti Walailak menawarkan 10 biasiswa kepada pelajar-pelajar antarabangsa (bukan kewarganegaraan thai) untuk sesi pembelajaran di WU, dalam bentuk tuisyen dan pengecualian yuran asrama. Bagi pemohon yang berjaya, perlu menanggung pengangkutan terbang mereka sendiri bagi pengangkutan pergi dan balik. Tempoh biasiswa adalah 2 tahun bagi ijazah sarjana dan 3 tahun bagi ijazah doktor falsafah. Program biasiswa ijazah ini memberi penekanan kepada penyelidikan tesis. Walau bagaimanapun, mod kerja kursus (coursework) diperlukan dalam beberapa program.
Pemohon yang berjaya akan ditugaskan sebagai pembantu pengajar, atau pembantu penyelidikan, atau kerja-kerja lain yang khusus di bawah persetujuan Penasihat Akademik.
Pemohon yang cemerlang yang mempunyai GPA Sarjana Muda / Sarjana sebanyak 3.5 atau mengekalkan pencapaian pengajian dengan GPA 3.50 selepas pendaftaran di universiti dan / atau melaksanakan tugasan yang memuaskan akan diberikan elaun bulanan sebanyak 2,000 THB untuk masa yang akan dinyatakan berdasarkan tempoh pengajian.
Senarai Bidang yang ditawarkan 
Maklumat Lanjut
Walailak University
Maklumat Am:
Borang Permohonan:
Borang Pengesahan Kesihatan:
Borang laporan Kajian dan Kemajuan Prestasi:



Sebarang maklumat berkaitan boleh didapati di pautan tersebut





Alamat dan Sebarang Pertanyaan untuk dihubungi
School of Agricultural Technology
Walailak University
222 Thaiburi, Tha Sala District
Nakhon Si Thammarat 80161
THAILAND

Tel: +66 7567 2301-3
Fax: +66 7567 2302      
 ** Borang permohonan yang lengkap perlu email ke maklumat seperti di atas.Sesalinan permohonan juga disalinkan kepada bahagian berkenaan dalam bentuk hard copy atau soft copy melalui emel (bb.international@moe.gov.my) dan (bha@moe.gov.my) untuk tujuan rekod.

0 comments:

Post a Comment

Design by MAZANI | Blogger Theme by MAZANI - Premium Blogger | SMK_Kudat.com